hoppträningen igår

Igår som ni alla vet hopptränade jag för Per-Ola Nyström, ni kanske känner igen han från bonde söker fru eller let's dance. Jag tyckte om att han frågade mycket om hästen och speciellt om mig, vad jag ville träna på och vad man va bra på. Även att han tog tag i en direkt efter att man hade gjort en övning och pratade med en vad man skulle tänka på till nästa gång och vad som var bra.

Vi började med att rida rätt upp med olika bom-övningar i trav, fösta bom paret var det normalt avstånd och på dom två andra var det det korta avstånd. Vi gick även över till galoppbommar och lite små hinder, Pomme kändes väldigt fin och lydig, vart lite konstigt sen när vi kom på "bara" hinder då satt jag fortfarande i backläge lite men eftersom pomme är så snäll hoppar han hur jag än kommer. Jag är jätte nöjd med träningen igår, fick även jätte fin beröm av Per-Ola att vi matchade så bra ihop även att jag inte ridit så mycket eller så länge på Pomme. Han ville gärna se mig nästa gång den 7 juni, för att se våran utveckling och allt.
Bjuder även på en film från träningen igår.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: